عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت توان توسعه میادین مشترک را ندارد،گفت: راهکار مهم مصوبه برنامه هفتم توسعه در مشارکت بخش غیردولتی در توسعه میادین گازی با جذابیت بیشتر موجب خواهد شد بدون یک ریال بودجه دولتی، میادین مشترک نفت و گاز را توسعه و درآمدهای ارزی را حداکثر کنیم.

با مشارکت بخش غیردولتی بدون یک ریال بودجه دولتی، میادین مشترک نفت و گاز را توسعه خواهیم داد

رمضانعلی سنگدوینی،عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در مورد مشارکت بخش خصوصی در توسعه میادین،گفت: بخش خصوصی نجات دهنده کشور در جهت  توسعه است. قوی کردن اقتصاد کشور توسط بخش خصوصی است حالا بخش خصوصی داخلی باشد یا سرمایه گذاری خارجی باشد.

وی اظهار کرد:  ما باید ناترازی گاز کشور را جبران کنیم و این در گرو توسعه میادین است که ما در این میادین مشترک بسیار عقب هستیم و اگر می خواهیم این عقب افتادگی را جبران کنیم باید بخش خصوصی را وارد کنیم دولت این امکان و تجهیزات را برای توسعه میادین ندارد بایدبخش خصوصی داخلی را با سرمایه گذران خارجی و ‌پیمانکاران قدرتمند خارجی پیوند دهد که بتوانند از میادین بیشترین بهره برداری را داشته باشند.

نماینده مردم گرگان در مجلس تصریح کرد: باید سیاست مان به گونه ای باشد که با مشارکت بخش خصوصی هم حفظ و نگهداری  توسعه میادین را داشته باشیم و در کنار این بهینه سازی را نیز در سیاست مان دنبال کنیم.

وی افزود: سرمایه گذار خصوصی نفت ‌وگاز استخراج می کند ‌که با بهینه سازی مصرف این زنجیره کامل می شود و به این طریق می توانیم مشکل ناترازی مان را نیز حل کنیم. یکی‌میلیون و دویست هزار بشکه روزانه می توانیم بهینه سازی سوخت کنیم

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: برای توسعه میادین باید بخش خصوصی را وارد عرصه کنیم تا به این طریق مشکل ناترازی مان را نیز حل کنیم. راهکار مهم مصوبه برنامه هفتم توسعه در مشارکت بخش غیردولتی در توسعه میادین گازی با جذابیت بیشتر موجب خواهد شد بدون یک ریال بودجه دولتی، میادین مشترک نفت و گاز را توسعه دهیم و ناترازی داخلی را به حداقل و درآمدهای ارزی را به حداکثر برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.